Välkommen som medlem!

Svenska kyrkan vill finnas med i alla människors liv, såväl i glädje som i sorg. Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan!

Välkommen att bli en del av Svenska kyrkan oavsett vem du är!

Engagera dig för en rättvisare och bättre värld, sjung i kör, gör en ideell insats eller finn ro i en hektisk vardag.

Är du inte redan medlem är du varmt välkommen att bli det! Som medlem i Svenska kyrkan:
• kan du gifta dig och bli begravd i kyrkan
• bidrar du till verksamhet för barn och unga
• är du med och stöttar verksamhet för människor i utsatta situationer, både i  Sverige och utomlands

• bidrar du till ett rikt kulturliv med bl a körer och olika musikevenemang
• bidrar du till att kyrkobyggnaderna bevaras och kulturhistoriska värden förs vidare till kommande generationer.

Som medlem är du välkommen att ta del av allt det kyrkan erbjuder!

Medlem genom dopet
Man blir medlem i kyrkan genom dopet. Är du redan döpt i ett annat kristet samfund kan du bli medlem i Svenska kyrkan efter samtal med ansvarig präst i din församling. Tidigare blev man i Sverige automatiskt medlem i Svenska kyrkan vid födelsen, men så är det alltså inte längre.

Läs och ladda nervår broschyr ” Minst 8 skäl”. Här ser du vad Ljungskile församling erbjuder!

INTRÄDESBLANKETT. Fyll i och ladda ner blanketten och skicka eller maila den till Ljungskile församling.

Läs mer om medlemsskap i Svenska kyrkan