Konfirmand 23/24

Konfirmationen är en unik och viktig upplevelse fylld med skratt, allvar, utmaningar, vänskap och glädje. Välkommen att konfirmeras i Svenska kyrkan i Ljungskile! #aldrigensam.

Varför vill jag bli konfirmerad?

Många tycker att det bästa med konfirmandtiden är alla nya vänner man får, att åka på läger och att man får prata om viktiga saker.

Du måste inte tro för att vara konfirmand och du måste inte kalla dig kristen. Det är ditt eget val. Konfirmandtiden är till för att du själv skall få prova på, testa tankar, lära, växa och välja. Den utgår från dig som konfirmand och dina egna erfarenheter och tankar om livet. Kanske hittar du din tro. Vi ledare vill i alla fall gärna berätta om vår tro.

Som konfirmand i Ljungskile församling får du möjlighet att lära dig mer om vad den kristna tron handlar om. Dessutom får du själv uppleva hur det är att till exempel fira gudstjänst, åka på läger och be.

Konfirmand 23/24 i Ljungskile församling

Vi erbjuder två grupper att välja mellan:

* KONFIRMANDGRUPP TISDAG

* KONFIRMANDGRUPP SÖNDAG

Här kan du se konfirmandfoldern och läsa mer om de olika grupperna!

Du kan fortfarande anmäla dig fram tills vi startar, den 17 september! Anmäl dig i formuläret nedan eller kom till gudstjänsten i Grinneröd 17 september, så kommer du med i konfa-gänget!

För mer information, kontakta konfirmationsprästen Magnus Nordström nedan.

Är du vuxen eller går i nian och vill bli konfirmerad?

Även om du är äldre så kan du bli konfirmerad. Kanske blev du inte konfirmerad som ung. Men det är aldrig för sent! Ålder spelar ingen roll.

Har du frågor eller funderingar? Hör av dig till Magnus Nordström nedan så får du veta mer.

Gudstjänstlogg för dig som redan är anmäld!