Klockor för fred

Bön och klockringning för krigsdrabbade

Kyrkans klockor ringer för fred!

Vi blir förtvivlade och uppgivna när vi tar del av rapportering och berättelser om situationen i Aleppo och andra platser i Syrien: barnens uppväxtmiljö, sjukhusens omöjliga arbetssituationer, oskyldiga civila som drabbas. När vanmakten är som störst är det viktigt att samlas i bön. Biskopen i Göteborg, Per Eckerdal uppmuntrar församlingar att på ett särskilt sätt under tiden fram till FN-dagen den 24 okt innesluta Syriens och särskilt Aleppos krigsdrabbade folk i förbön.

Liksom många kyrkor i den evangelisk-lutherska kyrkan i Finland kommer Ljungskile församlings klockor att ringa som en uppmaning till människor att stanna upp i bön för folket i Syrien och för fred.

Ljungskile församlings kyrkklockor kommer ringa dessa tider.

Lördag 22 okt 18.00

Måndag 24 okt 15.00

Lördag 29 okt 18.00

Klicka här för att läsa mer om Svenska kyrkan och klockringning för Syriens drabbade folk.