Foto: Ljungby pastorat

Präst, 100%, till arbetet i våra landsbygdförsamlingar

Människor i kyrkorna invid sjön Bolmen längtar efter att du ska bli deras präst. På landsbygden i Ljungby pastorat finns ett rikt barn- och konfirmandarbete, en förväntan från vårt serviceboende, tre kyrkokörer och ett gudstjänstliv i alla våra kyrkor.

Ljungby pastorat söker: Präst, 100%, till arbetet i våra landsbygdförsamlingar

Människor i kyrkorna invid sjön Bolmen längtar efter att du ska bli deras präst. På landsbygden i Ljungby pastorat finns ett rikt barn- och konfriandarbete, en förväntan från vårt serviceboende, tre kyrkokörer och ett gudstjänstliv i alla våra kyrkor. Här ser vi de små gemenskaperna som kyrkans framtidsväg. Långt ifrån stordriften finns möjligheten att komma nära Jesus och varandra på allvar!

Du ingår i ett arbetslag med 2 präster, 2 musiker, 1 församlingspedagog och 1 församlingsassistent. På landsbygden i Ljungby pastorat finns kyrkligt liv runt 6 kyrkor. Du får särskilt ansvar för gudstjänst- och församlingslivet i tre av dem: Lidhult, Odensjö och Vrå.

Du kommer att få delegation på uppgifter av kyrkoherden t.ex. på att vara ställföreträdande i församlingsråd. Vi hjälps åt i pastoratet vilket skapar samhörighet och berikar tjänsten.

Sök! Du är mycket efterlängtad!
Vi drömmer om att få ha dig på plats till våren.

I uppdraget ingår:

• regelbundet celebrera mässan, predika och ansvara för gudstjäsntlivet i Lidhult, Odensjö och Vrå kyrkor
  • vara en del av arbetslaget för våra landsbygdsförsamlingar och visionera, planera och utföra församlingsarbetet.
  • delta i församlingsråd på kyrkoherdens delegation
  • vuxenundervisning
  • dop, vigslar och begravningar

Vi söker dig:

• är vigd präst
  • noggrant och omsorgsfullt vill vägleda församlingsbor i alla åldrar i tron på Jesus Kristus.
  • är initiativrik och kan arbeta självständigt
  • vill vara en del av arbetslaget i våra landsbygdsförsamlingar och bygga vidare för framtiden
  • är social och har en välutvecklad samarbetsförmåga
  • har B-körkort och tillgång till egen bil
  • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Upplysningar om tjänsten
Tjänsten är 100%. Tillträde våren 2022 eller efter överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:

Kyrkoherde Axel Fors tel.  0372-67112.
B Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
Tillträde efter överenskommelse.

Ansökan
Ansökan ska innehålla CV, personligt brev, referenser, löneanspråk. Innan tjänsten kan tillsättas ska utdrag ur belastningsregistret visas.

Skicka ansökan NU via e-post till:
axel.fors@svenskakyrkan.se eller via post:

Kyrkoherde Axel Fors
Ljungby pastorat
341 21 Ljungby​

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.​

Positiv anda och trivsam miljö.

Lidhults kyrka.
Lidhults kyrka. Foto: Bengt-Åke Fasth