Vårens verksamheter för barn, unga och familjer i Ljungby pastorat.

Det viktigaste vi kan ge våra barn är vår tid och våra resurser – på barnens villkor! Vi har något för de som gillar att pyssla, vill upptäcka saker och för de som tycker om att sjunga. Välkommen att delta under våren 2020.

”Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte: Guds rike tillhör sådana som de.

Markus 10:14

Nu startar våra verksamheter för vårterminen 2020. Över hela Ljungby pastorat kan du finna något för barn, ungdomar och familjer. Från babymassage till konfirmand undervisning.

Genom att följa oss på Facebook eller Instagram kan du få löpande information om veckans verksamheter.

Härunder hittar du länkar till respektive sida för barn, ungdoms och familjeverksamheterna i Ljungby pastorat.

LJUNGBY OCH LJUNGBY MARIA FÖRSAMLINGAR

Babymassagekurs

Ta chansen till en mysig stund tillsammans med ditt barn som blir lugn och trygg med hjälp av massage. För barn upp till 6 månader tillsammans med förälder.

Söndagsskola Mariakyrkan

För dig upp till 13 år.

ANGELSTAD, ANNERSTAD OCH TORPA FÖRSAMLINGAR

Öppen förskola Annerstad

Släpp allt hemma och kom till en plats där du och ditt barn kan har roligt och samtidigt träffa andra föräldrar och barn runt omkring din landsbygd.

Torsdagskul Angelstad

Sång blandat med pyssel och lek för dig i åk F–2 eller för dig i åk 3–6.

LIDHULT, ODENSJÖ OCH VRÅ FÖRSAMLINGAR

Kyrkis Lidhult

För dig som är 0–5 år tillsammans med vuxen. Vi sjunger, leker, pysslar och fikar.

Sjung och gung Lidhult

För dig som är 4 eller 5 år. Vi sjunger och spelar instrument tillsammans och avslutar med fika.

Himlamys

För dig som går i förskoleklass. Vi pyntar ett högtidsbord samt leker, pysslar, sjunger och äter mellanmål.

Tisdagsklubben Lidhult

Skapande, lek, fika och andakt. Förutom detta innehåller träffarna mycket sång för dig som går i åk F–2.

LOV-klubben Lidhult

Skapande, andakt, fika och sång för dig i 3:an och 4:an.

Tisdagshänget Lidhult

Skapar, pratar, bakar, fikar och sjunger! Varje vecka har vi ett tema för dig i 5:an och 6:an.

Ett utomhusdop. En präst håller barnet över en dopfunt. Föräldrarna står i bakgrunden med ytterkläder.

Dopet

Dopet är en fantastisk händelse, fylld av förhoppningar och framtidstro. Svenska kyrkan erbjuder alla barn att döpas, att få del av Guds välsignelse och därmed också bli medlem i Svenska kyrkan.