Sommarmusik 2022

I sommar bjuds på ett stort urval av musik i pastoratets kyrkor. Välkommen att vara med och lyssna!

Ljungby församling

Lördag 2 juli kl 18.00

Musik i sommarkväll i Ljungby kyrka
‘Spirituellt sväng’. Charlotte Polson: altsaxofon och Walter Berggren: ackompanjemang.

Lördag 9 juli kl 18.00

Musik i sommarkväll i Ljungby kyrka
Nils-Erik, Ingela och Minna Tägil.

Lördag 16 juli kl 18.00

Musik i sommarkväll i Ljungby kyrka
‘Strömmar av levande vatten’. Martina Braglin: sång, Maria Löfberg: sång och piano samt Markus Leandersson: sång.

Lördag 23 juli kl 18.00

Musik i sommarkväll i Ljungby kyrka
‘danceME – ett mycket blandat program: klassiskt, jazz, nyskrivet...’. Mikael Börresen: klarinett och Walter Berggren: ackompanjemang.

Lördag 30 juli kl 18.00

Musik i sommarkväll i Ljungby kyrka
‘Små klassiska pärlor’ med Engerkvartetten. En stråkkvartett bildad av fyra medlemmar ur familjen Enger, spelar bl a klassiker ni känner igen.

Onsdag 17 augusti kl 19.00

Musik i sommarkväll i Ljungby kyrka
‘Sista visan’ – visor och lyrik med Prästen & Resten.

Lördag 20 augusti Kl 18.00

Musik i sommarkväll i Ljungby kyrka
’Variera är att improvisera och improvisera är att variera’ - Roberto Lizzio spelar och sjunger verk av bl a Buxtehude, Bach och Brahms.

Söndag 28 augusti kl 18.00

Musikgudstjänst i Ljungby kyrka
’Lova Herren sol och måne’ med deltagare ur pastoratets kyrkokörer. Avtackning av organist Walter Berggren.

Angelstad, Annerstad och Torpa församlingar

Onsdag 22 juni kl 19.00

Musik i sommarkväll med Bygdeton i Annnerstads kyrka.

Onsdag 29 juni kl 19.00

Musik i sommarkväll i Annerstads kyrka
‘Hela kyrkan sjunger Sommarfavoriter’. Charlotte Polson: altsaxofon och sång samt Bo Hultsten: piano.

Onsdag 6 juli kl 19.00

Musik i sommarkväll i Angelstads kyrka
‘I kärlekens tecken’. Susanne Svensson framför pop, visa och psalm i kärleksfull ton.

Onsdag 13 juli 19.00

Musik i sommarkväll i Angelstads kyrka
‘DINDI.2.0’. Lars-Åke Persson, Stefan Johansson och Johan Persson: sång och gitarr.

Onsdag 20 juli kl 19.00

Musik i sommarkväll i Angelstads kyrka
’Det ljusnar’. Arja Jantunen.

Onsdag 27 juli kl 19.00

Musik i sommarkväll i Angelstads kyrka
‘Kärleken och livet’. Angelstads kyrkokör under ledning av Anne-Maja Hjalmarsson.

Onsdag 3 augusti kl 19.00

Musik i sommarkväll i Torpa kyrka
‘Psalm x2 – favoriter ur psaltare och psalmbok’. Karin Fjellander: sång och Per Högberg: orgel och piano.

Onsdag 10 augusti kl 19.00

Musik i sommarkväll i Torpa kyrka
‘danceMe – ett mycket blandat program: klassiskt, jazz, nyskrivet...’. Mikael Börresen: klarinett och Walter Berggren: ackompanjemang.

Lidhult, Odensjö och Vrå församlingar

Tisdag 14 juni kl 19.00

Musik i sommarkväll i Lidhults kyrka
‘Folkmusik i våra hjärtan’. Spelmanslaget Bygdeton. Fritt inträde men frivillig kollekt till musikverksamheten.

Tisdag 21 juni kl 19.00

Musik i sommarkväll i Vrå kyrka
‘Sommarmys med Mona’. Mona Svensson m fl: sång och piano. Fritt inträde men frivillig kollekt till musikverksamheten.

Tisdag 12 juli kl 19.00

Musik i sommarkväll i Odensjö kyrka
‘Intryck, avtryck’. Moa Nissfolk: gitarr. Fritt inträde men frivillig kollekt till musikverksamheten.

Tisdag 19 juli kl 19.00

Musik och konst i sommarkväll i Lidhults kyrka
‘Skaparkraft’. Charlotte Polson: altsaxofon och sång, Bo Hultsten: piano och orgel, Martha Lindén: målningar och smycken, Liesbeth Cobbenhagen: textil, Ingela
Koefoed: mixmedia och lokala konsthantverkare. Vernissage kl 18.30. Fritt inträde men frivillig kollekt till musikverksamheten.

Tisdag 26 juli kl 19.00

Musik i sommarkväll i Odensjö kyrka
‘Tre generationer Tägil’. Nils, Ingela och Minna. Fritt inträde men frivillig kollekt till musikverksamheten. Innan musik i sommarkväll är det Kyrkogårdsvandring på Odensjö kyrkogård kl 17.30. Vandringen inleds med fika från kl 17.00.

Tisdag 9 augusti kl 19.00

Musik i sommarkväll i Vrå kyrka