Foto: Lolame Pixabay

Kyrkogårdsarbetare/vaktmästare tillsvidare 100%

Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för administration av gravbok samt drift och underhåll av kyrkogårdarna. Nu söker vi en kyrkogårdsarbetare / vaktmästare.

Ljungby pastorat omfattar åtta församlingar från Lidhult och Vrå i väster till Ljungby i öster med cirka 20.000 invånare. Pastoratet har ca 50 medarbetare som jobbar med allt från gudstjänster, undervisning och socialt arbete till kyrkogårdsskötsel.

Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för administration av gravbok samt drift och underhåll av kyrkogårdarna: Ljungby gamla, Skogskyrkogården, Angelstad, Annerstad, Annerstad gamla, Torpa, Lidhult, Lidhults gamla, Odensjö och Vrå. I förvaltningen ingår även Begravningsmuseet som återberättar om seder kring begravningar under 1800- och 1900-talen. Vi samarbetar också med andra pastorat i närområdet.

Som kyrkogårdsarbetare ingår Du i ett arbetslag som ansvarar för skötsel av kyrkogårdar. I arbetsuppgifterna sköter man mark, växter, blommor, gravar/gravgrävning och gräsmattor samt egna entreprenadprojekt med mera. Inre tjänst, vaktmästare kan komma att ingå i tjänsten och då är det viktigt att man är intresserad av människor och bemöter alla respektfullt.

Du får gärna ha erfarenhet från trädgårdsskötsel, parkarbete eller liknande. Du bör ha kunskap om arbete med grönytemaskiner samt för denna tjänst krävs det BC körkort och YKB. Vi önskar att Du är flexibel, initiativrik och ordningsam och har god fysik då arbetet innebär en del kroppsarbete. Du ska både kunna arbeta självständigt som i grupp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är på 100 %.
Tillgång till egen bil.

Arbetstider, vardagar klockan 07.00-16.00.

Dina ansökningshandlingar med CV skall vara oss tillhanda senast den 9/8-2019 till e-postadressen, bernt.fridh@svenskakyrkan.se, ange i ämne: kyrkogård

Frågor om tjänsten besvaras av kyrkogårdschef, Bernt Fridh 0372-671 40, eller förman, Ida Ekenberg 0372-671 43.

Facklig företrädare för kommunal är Lotta Andersson 0372-671 58.

Välkommen med din ansökan!