Foto: Royne Mercurio

Tannefors blir en egen församling

1964 invigdes Tannefors kyrka på Augustbergsgatan i Tannefors. Redan då var tanken att Tannefors skulle bli en egen församling men det har alltså dröjt nästan 60 år.

Den 1 januari 2022 är det dags för Tannefors, som fram till dess har varit en del av S:t Lars församling, att bli en egen församling.

– Det känns både roligt och spännande, säger församlingsherde Lisa Kjellgren. Tannefors är en levande stadsdel som dessutom växer. Här finns redan en aktiv församling och mycket som händer, det känns bra att vi nu också blir en tydlig geografisk församling. Såväl församlingsbor som ideella och anställda ser fram mot detta.

Var med och fira

– Den 6 januari firar vi med festmässa i Tannefors kyrka, berättar Lisa. Då är biskopen med, medverkar gör också musiker och två av våra körer. Firandet fortsätter sedan under hela januari månad med konserter varje helg och en lördag med öppet hus i kyrka och församlingsgård. Välkommen att fira Tannefors nyblivna församling med oss!

Festmässa 6 jan 11.00
Invigning av Tannefors församling med församlingsherde Lisa Kjellgren, biskop Martin Modéus, Mattias Bähr, Nicolaikören, Finstämt, Bandet och Korsbandet.

Öppet hus med cafè 15 jan 13.00-17.00
Sing-a-long 13.00-13.45
Barnkonsert 15.00-15.40
Sing-a-long 16.00-16.45

Gospelkonsert 22 jan 16.00
Gospel T Joy och Bandet.

Konsert 29 jan 16.00
Nicolaikören och gästande musiker.