Här vår du vet mer om Ansgarskyrkan.

I Ansgarkyrkan arbetar Linköpings domkyrkopastorat, Gottfridsbergs församlingsråd, EFS missionsförening i Linköping, personal och frivilligmedarbetare gemensamt för att erbjuda en mötesplats och en växtplats för tro, hopp och kärlek. Våra ledord är öppenhet, gemenskap och fördjupning och utgångspunkten är Ansgarskyrkans gudstjänstgemenskap som sedan drygt fyrtio år tillbaka samlar människor av alla åldrar från hela Linköping. Svenska kyrkans och EFS tradition förenas hos oss i ett gemensamt arbete.

Ansgarskyrkan ligger i stadsdelen Gottfridsberg i centrala Linköping. Kyrkan byggdes 1970 av EFS och har fungerat som samarbetskyrka inom Linköpings domkyrkoförsamling fram till 2006 då Gottfridsbergs församling bildades. Tillsammans med sju andra församlingar bildar vi Linköpings domkyrkopatorat.

Här hittar du en mer utförlig beskrivning av visionen vi strävar efter.

Här hittar du mer information om vad EFS är och den lokala EFS-föreningen i Linköping.

Nedan finner du flera fönster du kan trycka på för att får mer information:

Verksamhet och mötesplatser

Här kan du se mer om våra verksamheter och grupper. ​

EFS Linköping

Här får du veta mer om EFS-föreningen

Vill du engagera dig?

Här kan du se hur du kan engagera dig i Ansgarskyrkan

Predikningar Gottfridsberg

Här kan du lyssna på tidigare söndagars predikningar

Här står det hur du kommer i kontakt med oss.

Församlingsinstruktion

Församlingsinstruktionen berättar om verksamheten i våra församlingar i stan. Du kan läsa den här.

Bön

Här kan du formulera en bön eller skicka in ett böneämne.

Dop, vigsel och begravning

Här finns mer information om innehåll och bokning.