Eftersnack

Som ett digitalt kyrkkaffe – en möjlighet att ses och prata digitalt. Har uppehåll under sommaren och i höst ses vi förhoppningsvis i domkyrkan för kyrkkaffe och samtal.

Vi är många som saknar att ses i våra kyrkor. Vi är också många som alltmer ser digitala gudstjänster. Det som saknas är eftersnacket, de samtal vi har haft med varandra efter en gudstjänst, kring kyrkkaffet eller längst ner i kyrkan.

Nu öppnar vi upp en digital mötesplats för detta på Zoom, att ses via datorn, prata och tänka tillsammans om det man sett och upplevt under veckan. Givetvis måste du inte ha sett en digital gudstjänst innan för att få delta, Eftersnack blir en mötesplats för alla som vill att mötas en stund, prata och dela tankar.

Hur går det till?

Maila och meddela att du vill vara med så får du en länk i ett svarsmail. Du klickar på länken och kommer till Zoomsamtalet. Du behöver inte vara datakunnig, vi är flera som kan guida dig via telefon om det behövs.

När?

Vi börjar söndagen den 17 januari. Sedan ses vi varje söndag 15.00-15.45. Samtalen är öppna för alla.

Vad gör vi?

Vi börjar vårt Eftersnack med att någon av oss ledare håller en inledning. Den kan innehålla en tanke utifrån söndagens tema, en bibeltext eller en annan text.

Därefter får vi prata i grupper om 3-5 deltagare. Vi kan fundera kring något som hänt under veckan. Vi får lyssna på varandra och ja, ha ett kyrkkaffesamtal. Sedan avslutar vi med en gemensam bön och välsignelse. Ta gärna med en kopp kaffe eller thé till datorn!

Frågor?

Hör av dig till Karin Thorén karin.thoren@svenskakyrkan.se