Kyrkliga handlingar

Dop, konfirmation, vigsel och begravning är högtider som vi gärna delar. Vi vill finnas till för människor när vardagen rullar på och i livets viktiga förändringar.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop

Livets första fest! Att döpas är att få nytt liv, att bli en del av kyrkan - Guds stora familj, och starten på den kristna livsvägen. Det är att få en stor gåva ifrån Gud.

Ett nygift brudpar kysser varandra utanför kyrkan.

Vigsel

Att gifta sig är ett fantastiskt och ett stort steg i livet. Vi gratulerar till ett viktigt beslut. Funderar ni på att gifta er är ni varmt välkomna att höra av er.

Närbild på en gravdekoration: ett liten bebis kramar en kudde.

Begravning

Begravningsgudstjänsten är en akt av kärlek och respekt vid livets slut. Den kan också vara en källa till kraft för de anhöriga.