S:t Mary-butiken flyttar in i cafét

Nyhet Publicerad Ändrad

Verksamheten inom diakonin växer. Vi ändrar om i lokalerna för att få plats för de nya uppdragen.

Inom den diakonala verksamheten i Linde bergslags församling bedrivs café, skaparverkstad och butik på Kungsgatan i Lindesberg.

Allt fler uppdrag kommer in till S:t Marys regi.

- Vi har flera nya syuppdrag, så vi behöver ha ordentligt med plats för symaskiner, berättar Anna Andersson, diakon och verksamhetsansvarig.

Förutom syuppdrag stöps här nya ljus av ljusstumpar från kyrkor samt inlämnade ljusstumpar från allmänheten.

I skaparverkstaden sys vetekuddar för ett företag i Dalarna. Här görs också väskar, kuddar med mera av S:t Mary-tyget som framtagits genom ett lokalt samarbete med designern Pernilla Eriksson.

Butiken och skaparverkstaden har samsats om lokaler på Kungsgatan 29. Den 27 mars stänger butiken för att den 3 april öppna i S:t Mary Café Kingsgården på Kungsgatan 31.

Vi har flyttrea i butiken måndag-onsdag den 25-27 mars. Välkommen in och fynda bland fina ekologiska och fairtrade-varor. Här finns leksaker, smycken, choklad, prydnadssaker, S:t Mary-glasängeln och mycket mer.

Under 1-2 april har vi stängt på Café Kingsgården för att flytta in butiken i ett av caférummen. För att ordentligt fira det nya blir det fina öppningserbjudanden i cafét den 3 april. Håll utkik på caféts Facebook-sida eller besök oss när vi öppnar den 3 april klockan 10.00.

Butik S:t Mary erbjuder ekologiska och fairtrade-varor.