Foto: Maria Lindstedt

Ny sjukhusdiakon i Lindesberg

Susanne Lindblom har anställts som ny sjukhusdiakon i Linde bergslags församling. Hennes arbetsplats kommer att finnas på Lindesbergs lasarett.

Susanne Lindblom har anställts som ny sjukhusdiakon vid Lindesbergs lasarett. Susanne kommer närmast från en anställning på Västerås pastorat där hon arbetat sedan 1985, först som församlingsassistent, från 1995 som diakon i Kungsåra församling och med diakoniutveckling på diakoniforum samt de senaste tio åren  med hemlösa vid Västerås Stadsmission.

Susanne arbetar halvtid som sjukhusdiakon i Lindesberg och tjänstgör tillsammans med sjukhuspräst Cristina Åström.

Susanne Lindblom, diakon. Foto: Maria Lindstedt

- När jag kom hit första gången tänkte jag direkt att här är det en underbar miljö. Här vill jag vara, säger Susanne.

Sjukhuskyrkan vid Lindesbergs lasarett är till för patienter, anhöriga eller för dem som har sjukhuset som arbetsplats. Här ingår också att besöka olika former av vårdboende etc.

Susanne började arbeta i juni.