Charlotta Storbacka välkomnas vid gudstjänst

Nyhet Publicerad Ändrad

Söndagen den 8 april välkomnas Charlotta Storbacka som präst vid gudstjänsten i Lindesbergs kyrka. Du är också varmt välkommen att delta!

Charlotta Storbacka har till vår stora glädje återkommit i tjänst i Linde bergslags församling. Det var här hon en gång inledde sin prästgärning 1989. Då tjänstgjorde hon i några år för att sedan återkomma mellan åren 1995 och 2009, bland annat som präst inom sjukhuskyrkan.

Närmast kommer Charlotta Storbacka från en tjänst i Arboga och hon har även bland annat arbetat som kontraktsadjunkt under sju år.

Charlotta kommer framförallt att arbeta med församlingens barn och unga med familjer samt med församlingens pilgrimsarbete.

Hon började arbeta i Linde bergslags församling den 19 mars.

Samling i församlingshemmet efter gudstjänsten

Charlotta välkomnas vid gudstjänsten klockan 11 söndagen den 8 april. Därefter inbjudes allmänheten med till församlingshemmet för förtäring och en stunds gemenskap samt presentation av Charlotta för dem som inte känner henne sedan tidigare.