Bergslagens kammarsymfoniker gästar Lindesberg

Sommarkonsert med ensemble ur Bergslagens kammarsymfoniker. Onsdag 17 juli kl. 19.00 i Lindesbergs kyrka

Det har blivit dags för sommarens tredje sommarkonsert. Denna gång gästar en ensemble ur Bergslagens kammarsymfoniker Lindesbergs kyrka.

Den stora träblåsensemblen spelar under ledning av Geoffrey Cox och brassensemblen leds av Claes Strömblad.

Stråkarna bjuder på ett nyskrivet verk av årets tonsättare Staffan Odenhall som har skrivit en konsert för trumpet, tuba och stråkar.

Solister: trumpetaren Tora Thorslund och Carl Jakobsson, båda musiker i Kungliga Hovkapellet.

Dirigent: Katarina Andreasson som till vardags är konsertmästare i Svenska Kammarorkestern i Örebro.

Sommarens program

I sommar bjuds på sex konserter i Linde bergslags församlings kyrkor. Konserterna arrangeras på tisdagar med ett undantag. En konsert är på en onsdag.

Här kan du ladda ned en översikt över sommarens konserter - som i år dessutom är gratis att njuta av!