Foto: Alex Giacomini/IKON

Ledig tjänst

Lilla Edets pastorat söker kyrkvaktmästare 100% tillsvidare

Vi söker en kyrkvaktmästare som ska arbeta med alla förekommande sysslor på pastoratets kyrkogårdar och markytor, arbeta med underhåll av fastigheter och maskiner, gravgrävning och urngravgrävning. Tjänstgöring vid begravningsgudstjänster inkl bärning och ev andra gudstjänster ingår också i tjänsten. Pastoratet planerar även att öppna en av pastoratet ägd begravningsbyrå och i tjänsten ingår då att tjänstgöra vid behov i dess verksamhet, t ex vid hämtningar och i samband med semestrar och ev sjukskrivningar.

En stor del av arbetet sker tillsammans med andra. Du behöver därför ha en god förmåga att arbeta i arbetslag, men också enskilt, utifrån det givna uppdraget. Du behöver vara serviceinriktad med social förmåga, vara ansvarstagande, noggrann och prestigelös och se dig själv som en problemlösare. Du bör även vara positiv, hjälpsam, flexibel och nytänkande till din natur.

Du bör ha gymnasial eller eftergymnasial utbildning inriktad mot trädgård/parkskötsel alternativt som fastighetsskötare eller motsvarande, och/eller erfarenhet av arbete på kyrkogårdar och/eller inre och yttre fastighetsskötsel. Du är medlem i Svenska kyrkan och har körkort för bil samt åtminstone grundläggande datakunskaper. Meriterande är BE-körkort, motorsågskörkort, utbildning för handhavande av kompaktlastare, grävmaskin, arbetsplattform, heta arbeten. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten för tjänsten.

Svenska kyrkan i Lilla Edet ansvarar för fyra kyrkor och fem kyrkogårdar. Under sommarsäsongen (april-oktober) är det för närvarande totalt nio kyrkvaktmästare som arbetar i två arbetslag, övriga delar av året fyra.

Mer upplysningar om tjänsten kan lämnas av kyrkogårds- och fastighetsföreståndare Patrik Björk, 0520-49 47 18 eller patrik.bjork@svenskakyrkan.se. Facklig företrädare, Kommunal Lilla Edet-Trollhättan, 010-442 85 23.

Ansökan skickas till lillaedet.ansokan@svenskakyrkan.se senast 11 april 2021. Urval av sökande kommer att ske löpande. Provanställning kan komma att tillämpas.