Diakon Liss Anna Holmdahl och Per Rönnegård, präst

Vi finns här för dig!

Nyhet Publicerad

Per Rönnegård, präst i Siljansnäs församling och Liss Anna Holmdhal , diakon riktar en speciell hälsning till siljansnäsborna i ett filmklipp som sprids på sociala medier.

Allt eftersom coronaviruset sprider sig har mydigheter gått ut med olika rekommendationer och restriktioner. Det har begränsat människors daglia liv på olika sätt. Många är kanske oroliga eller känner sig  isolerade och behvöer någon att prata med.

I ett filmklipp som sprids på sociala medier  och som vänder speciellt till siljansnäsbor säger Liss Anna Holmdhal, diakon i församlingen: ”Vi vill också säga att vi finns här för den som behöver någon att samtala med. vi saknar er mycket. Ni är välkomna att ringa om ni vill prata.”

Trots att mycket ställs in står både kyrkan och prästgården öppen mer än vad den brukar göra.  Vi fortsätter att vara kyrka!

Se filmklippet här

Tveka inte! Ring gärna ett samtal. Vi har tystnadsplikt.

Diakon, Liss Anna Holmdhal: 0247-80774

Präst, Per Rönnegård: 0247-80771