Foto: Pixabay

Vänkyrkor i East Vale i Wales

Nyhet Publicerad

En grupp från East Vale besöker Lagunda 20-23 september. Det dags för kyrkorna att bli officiella vänförsamlingar. Var med och välkomna gästerna och fira vänskapen!

Lagunda och kyrkorna i East Vale, Wales, har sedan några år haft kontakt och börjat lära känna varandra. Nu är det dags att underteckna avtal som officiella vänförsamlingar. En delegation från Wales kommer på besök 20-23 september. Från fredag 21 september rår vi i Lagunda om våra vänner från Wales - var med och välkomna dem och ge dem chansen att möta många församlingsbor!

Anmäl dig snarast till

Fredag 21 september kl 19: avtalshögtid och måltid i Nysätra. Här undertecknas avtalet, Lagunda kyrkokör och Chorus Ena sjunger, och vi äter en måltid tillsammans efteråt. Anmälan till måltid behövs för matens skull - anmäl dig så fort som möjligt till kansliet: 0171-46 00 70 eller lagunda.forsamling@svenskakyrkan.se.

Lördag 22 september kl 18: Vesper (kvällsgudstjänst) och måltid i Långtora. Lagunda Manskör sjunger. Anmälan till måltid behövs för matens skull - anmäl dig så fort som möjligt till kansliet: 0171-46 00 70 eller lagunda.forsamling@svenskakyrkan.se.

Gudstjänster öppna för alla

Alla är förstås också varmt välkomna till andra gudstjänster som gästerna deltar i. Här är mer om programmet:

Torsdag 20 september

Flera andra församlingar i Uppsala stift har också vänförsamlingar i Wales och får besök samtidigt. Alla gästerna möts först i Uppsala för att få lära sig mer om Svenska kyrkan och Uppsala stift, och vad det kan innebära att vara vänförsamling. Därefter reser de till sina respektive vänförsamlingar.

Fredag 21 september

Besök runt om i Lagunda, visningar av kyrkor, samtal.
Gudstjänst inför helgen på Liljegården, kl 14.
Avtalshögtid i Nysätra, kl 19

lördag 22 september

Besök runt om i Lagunda, visningar av kyrkor, samtal.
Vesper i Långtora, kl 18.

Söndag 23 september

Temagudstjänst i Hjälsta, kl 15.