Foto: Lisa Lindh

INSTÄLLD - Rockmässa

På grund av Coronaviruset är rockmässorna söndagen den 15 mars 16:00 och 18:00 inställda.

Svenska kyrkan anpassar sin verksamhet efter myndigheternas rekommendationer som rör coronaviruset. Den 10 mars höjde Folkhälsomyndigheten risknivån för samhällsspridning av coronaviruset till den högsta nivån, till ”mycket hög risk”, likaså kom under onsdagen beskedet att begränsas större folksamlingar för att minska spridningen av viruset. Med bakgrund av detta så har församlingen beslutat att ställa in de båda rockmässorna söndagen den 15 mars 16:00 och 18:00 i Kungsbacka kyrka.

Även Onsala församling och Tölö-Älvsåkers pastorat ställer in planerade evenemang.
De ordinarie gudstjänsterna påverkas inte av beslutet, gudstjänsten i Hanhals kyrka 11:00 genomförs som planerat .