Lediga jobb

Här annonserar vi lediga tjänster i Kungsängen-Västra Ryds församling. Nu söker vi två säsongsanställda till kyrkogårdsförvaltningen och en arbetsledande komminister.

VI SÖKER

Två säsongsanställda till kyrkogårdsförvaltningen i Kungsängen-Västra Ryds församling

Vi söker två personer under perioden 2 maj – 1 november 2024 på heltid.

• Arbetsuppgifterna består bland annat av ogräsrensning, gräsklippning, gravskötsel.
  • Jobbet passar dig som gillar att vara utomhus, jobba fysiskt och att direkt se resultatet av dina prestationer.
  • Arbetet innebär att självständigt agera utifrån instruktioner och arbetsledning.
  • Det är ett krav att du fyllt 18 år när anställningen börjar samt meriterande om du har B-körkort.
  • Det är även meriterande om du har trädgårdutbildning eller erfarenhet från liknande arbete.
  • Språkkunskaper: flytande svenska

Om församlingen

Kungsängen-Västra Ryds församling ligger i Upplands-Bro kommun, i hjärtat av Mälardalen i en av regionens mest natursköna kommuner. I kommunen finns två tätorter, Kungsängen och Bro. Vi är en församling mitt i nutiden med rötter i historien.

Församlingen har två kyrkogårdar som ligger vid Kungsängens kyrka samt Västra Ryds kyrka och dessa kyrkogårdar behöver extra skötsel under sommaren.

Frågor om tjänsten?
Ring eller mejla till: Paul Westerlund, kyrkoherde, telefon 072-572 47 87, paul.westerlund@svenskakyrkan.se

Ansökan via mejl senast 1april till epost kungsangen.vastraryd@svenskakyrkan.se

VI SÖKER

Arbetsledande
KOMMINISTER

med inriktning unga samt 50% arbetsledning kyrkogårdsförvaltningen

Konfirmandarbetet - en framtidsverksamhet i Svenska kyrkan

Vi är en församling som har ett växande konfirmandarbete. Antalet konfirmander har tredubblats på lika många år.

Du kommer att ha en viktig roll i att låta detta konfirmandarbete fortsätta att växa. Vårt konfirmand- och ungdomsledararbetslag består av fritidsledare, pedagog, organist och ungdomsadiakon samt unga engagerade ledare.

Övriga präster engagerar sig efter behov. Antalet unga ledare har goda förutsättningar att dubblas de närmaste åren. Du som antar utmaningen kommer in i en verksamhet som tagit fart och har goda förutsättningar att växa.

Begravningsförvaltningen – med myndighetsutövning och gott bemötande

Vi söker en person som vill ta ett första steg i att skaffa sig erfarenhet på väg mot ett större chefsuppdrag. Inom begravningsförvaltningen gör vi nu ett omtag när det gäller arbetsmiljödokumentation och sådant följer av de myndighetskrav som ligger på begravningsförvaltningen. Kyrkogården har en förman som leder och fördelar det daliga arbetet. Du får den utbildning och de kurser du behöver när det gäller ledarskap och arbetsmiljö.

Med dig på plats har vi slutfört en mindre organisationsförändring med två arbetsledande komministrar som tillsammans med kyrkoherden och engagerade medarbetare tar församlingen mot framtiden.

Tillträde under våren, efter överenskommelse.
Ansökan senast 17 april till epost kungsangen.vastraryd@svenskakyrkan.se