När får vi träffa prästen?

Inför dopet bjuder vi in till en dopträff. Där blir det introduktion till dopet och ni får träffa den präst som ska döpa ert barn. Dopträffen är ett bra tillfälle att prata igenom dophögtiden och ta upp de frågor och tankar ni har. Vi vill att båda föräldrarna/vårdnadshavarna kommer till dopträffen, eventuella faddrar är också välkomna!

På dopträffarna håller vi till i Kastalakyrkan vid Nordmannatorget. Ofta träffar prästen flera familjer samtidigt då det ofta är flera barn som döps samtidigt i gudstjänsten. Om ni har förhinder mot att komma till dopträffen, meddela oss så får ni träffa prästen vid en annan tidpunkt.

Tillbaka till frågorna

Bebis i armarna på fader

Dopträffar

När du bokar dop blir ni föräldrar inbjudna till en dopträff där ni får veta mer om dopets innebörd och träffa prästen som ska döpa ert barn.