Hjälp med matinköp

Behöver du hjälp med matinköp och tillhör någon av Folkhälsomyndighetens riskgrupper för corona/covid-19? Då kan vi hjälpa dig som bor i Kropps församling med inköp av nödvändiga dagligvaror.

Boende i Ekeby:

Välkommen att kontakta pastorsexpeditionen måndag till torsdag klockan 10–12 för hjälp med matinköp. Medarbetare i församlingen hjälper till med matinköp av dagligvaror som levereras hem.

Begränsa beställningen till max två matkassar per hushåll. Kostnaden för inköpta varor faktureras av Kropps församling i efterhand.

E-post: kropps.forsamling@svenskakyrkan.se

Boende i övriga delar av Kropps församling:

Kontakta i första hand Kontaktcenter i Helsingborg, tel. 042-10 50 00. Röda Korsets volontärer hjälper till med matinköp av dagligvaror.

Om du istället önskar hjälp av Kropps församling, ring 042-717 00. Medarbetare i församlingen hjälper till med matinköp av dagligvaror som levereras hem.