Tiderna förändras - vi också

Gudstjänstannonsering i dagstidning är på väg att fasas ut. Vi introducerar nyhetsbrevet, en ny möjlighet att få reda på vad som händer i kyrkan.

Gudstjänstannonseringen är på väg att fasas ut

För inte så många år sedan fyllde ”predikoturerna”, det vill säga kyrkornas gudstjänstannonsering ett helt uppslag i tidningen och dagstidningen var det enda ställe som dessa uppgifter fanns.

Idag är mediabilden helt förändrad och du kan hitta dessa uppgifter på flera olika ställen. Hemsidor, Facebook, appen Kyrkguiden, Församlingstidningar, Nyhetsbrev och Månadsbrev för att nämna de vanligaste.

Sammantaget minskar detta behovet att synas i dagspress och vi anpassar oss efter detta.

Tre alternativ till gudstjänstannonsering:

Kyrkbladet

Tidningen från Alsen, Aspås, Föllinge, Näskott, Offerdal, Rödön och Ås församlingar. Tidningen har ersatts av annonsering i Krokomsbladet där vi finns med på ett uppslag. Läs gärna våra tidigare utgivna tidningar.

Appar

Här kan du läsa om några av Svenska kyrkans appar. Kyrkguiden som hjälper dig hitta kyrkor och evenemang, Kyrkan – en interaktiv app för barn i förskoleåldern och utlandskyrkans app.