Foto: Queen Media, Maria Svensk/Ikon

Vägkyrka - Nordingrå

Välkommen förbi Nordingrå kyrka efter midsommar och fem veckor framåt, då den hålls öppen som vägkyrka varje måndag till lördag. Vägkyrkoguider finns på plats för att visa och berätta om kyrkan, församlingen och bygden.

Öppettider sommaren 2023

26 juni - 29 juli; måndag-lördag kl. 10:00-16:00. Varmt välkommen förbi!

Efter det att turistbyrån stängdes för några år sedan fungerar vägkyrkan även som en informell turistbyrå med tips om matställen, övernattning, utflyktsmål mm.

- Det är så roligt att berätta om vår vackra kyrka och vad man kan uppleva i Nordingrå. Tänk, så spännande det är att möta nya människor från när och fjärran, berättar Birgitta Norlander, rutinerad vägkyrkovärd.

Fler vägkyrkor att besöka

Vägkyrka - Ytterlännäs gamla

Öppet i sommar alla dagar 26 juni-6 augusti 10:30-16:00. Ta del av guidning, hembakat fika, utställningar och ett väl bevarat och vackert kyrkorum. Dessutom musik, andakter och gudstjänster. Välkommen förbi!