Våra aktiviteter

Förutom våra gudstjänster vill vi i Gustafskyrkan även vara ett socialt och andligt center för svenskar i Danmark. Vi erbjuder aktiviteter, både andliga och världsliga, i hopp om att nå så många som möjligt.

Konstkurs -hösten 2023

Konstkurs -"Moderne kunstneres inspiration fra tidligere tiders kunst" 8 måndagar från 11/9 kl. 10-12 med konsthistoriker Karin Bæk

Gula blommor på höga stänglar mot blå himmel.

Wuji gong

Wuji gong -- mandage kl 10-12. Wuji gong er qi gong, som er kinesisk og betyder energiøvelse eller helseøvelse. Den består af enkle og blide bevægelser som styrker helbredet generelt og øger balancen mellem sind og krop.

Baka kanelbullar med Gustafskyrkan (YouTube film)

Doften av nybakta kanelbullar är något vi alla älskar, och för att uppmärksamma "kanelbullensdag" har Sveriges ambassad bakat tillsammans med Gustafskyrkan i Köpenhamn. Bagaren är Gustafskyrkans husfar/vaktmästare Per Jönsson. (4/10-22)

Nästan varje vecka

Vecko- eller månadsaktiviteter i församlingshemmet

Höjdpunkter under året

Julbasar, Luciafirande, Julfest, Valborg, Nationaldagen, Midsommar, Loppis ... Välkommen att fira höjdpunkterna tillsammans!

Sveriges nationaldag

Den 6 juni kl. 18.30 firas den svenska nationaldagen med musik och tal.

Midsommarfirande 2023

Midsommar 24 juni 2023 kl. 14.30 pyntar vi midsommarstången - ta gärna med er blommor. Kl. 15.00 kort andakt. Dans och fika efteråt vid Møllen på Kastellet.

Musik i Gustafskyrkan

Välkommen att sjunga tillsammans i kyrkans egna körer, lyssna till gästande körer och ta del del av vårt konsertprogram.

Barn och familj

Barn och familj i alla åldrar, tillsammans med föräldrar eller ej, är varmt välkomna till våra aktiviter.

Julbasaren

"Højt fra træets grønne top" JULBASAR 24 nov 15-18, 25 nov 11-17, 26 nov 11-16 (Illustration Anna Bayer)

LUCIA

Upplev våra Lucia konserter för barn och vuxna

Midsommarfirande 2023

Retreat i Maribo

”GÅ I KLOSTER !!” Retreat och Stilla dagar i Birgittaklostret i deras vackra kloster i Maribo. Retreat betyder att "dra sig tillbaka". 25-27 aug 2023.

Kaffeservering

Kom in och njut av en kopp kaffe och en kanelbulle. Kaffeservering när kyrkan är öppen. Onsdag-lördag kl. 10-16. (juli+augusti 10-15)

MÅNADSPROGRAMMET

Här kan du se och skriva ut hela månadens program.

Mars + april 2024