Kan vi be för varandra?

När oro och ovisshet kommer nära i livet blir det ännu viktigare att samlas...

Kan vi be för varandra?

När oro och ovisshet kommer nära i livet blir det ännu viktigare att samlas.
”Där två eller tre är samlade i mitt namn är jag mitt ibland er”, säger Jesus.
Många samlas dagligen i bönens gemenskap - tillsammans eller utspridda - i vårt samhälle.

Be för något särskilt?

Vill du att det ska bes för något särskilt i gudstjänsten på söndag? Skriv din bön i formuläret längre ned på sidan så är den med i gudstjänstens förbön. (Du kan vara anonym)

Vill du vara med och be för andra?

Det kan göras varsomhelst och närsomhelst. Ibland kan det vara enklare att samla tankarna när det är tyst och stilla, ett tänt ljus hjälper många att fokusera.

Be med dina egna ord, be för det som fyller ditt liv: din glädje, din oro, alla de människor som finns nära.

/Carl-Johan Falk, kyrkoherde i Kiladalens församling

”Jag vet inget om morgondagen.

Men jag vill vila i din hand.

Jag i dig och du i mig,

Liksom du är i allt.

Bergen, havet, himlen.

Gräset, mossan, träden.

Sparven, svalan, haren.

I alla människor.

Med dig är jag en del i allt.

Detta fyller mig med trygghet.

Att inte veta något om morgondagen.

Men att våga vila i din hand.”

(Ulf Nilsson)

Här nedan kan du skriva in ditt eget böneämne så kommer det med vid gudstjänstens förbön här i Kiladalen kommande söndag.

Be en bön, tänd ett ljus

På bönewebben kan du be en bön eller tända ett ljus. Kanske för en närstående eller någon långt bort. Någon frisk eller någon sjuk. För dig själv eller för någon annan.