Taizémässa i Alster-Nyedsbygden

Alster kl 18.30: 13/9,11/10, 8/11. Nyeds församlingshem kl 17.30: 28/9, 26/10, 30/11

Välkommen till en lugn stund med meditativa sånger och ljuständning.

En enkel nattvardsgudstjänst med böner, bibelord och sånger som sjungs gång på gång i enkla  stämmor, inramat av tystnad och tända ljus. Mässan (gudstjänst med nattvard) är inspirerad av andaktslivet vid klostret i Taizé i Frankrike.

Om Alsters kyrka

Alsters kyrka är en av våra kyrkor som många väljer för vigslar och begravningar. Det är en röd korskyrka i trä där tornet sitter mitt på kyrkan. Den är ljus och rymlig inuti och fungerar bra för stora och små sällskap.

Alster-Nyedsbygdens församling

Församlingen med både landsbygd och tätort som innefattar de vackra kyrkorna i Älvsbacka, Alster och Nyed med församlingshem. Alla är välkomna.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.