Foto: Kristina Johansson /Ikon

Enkel lunch i Församlingshuset

Torsdagar kl 12.30 direkt efter lunchmusiken i Domkyrkan kl 12.00. Start för höstterminen 8/9.

Närbild på coronavirus.

Restriktionerna borta efter 9 februari

Från och med 9 februari lyfts nästan alla restriktioner pga coronaviruset. Efter det finns inga krav på vaccinationsbevis eller tak på antal deltagare till kyrkorna. Med omtanke om varandra hjälps vi dock fortfarande åt så att gudstjänster och verksamheter är säkra platser för alla och vi stannar självklart hemma vid sjukdomssymtom.

Välkommen på lunch -enklare rätter - varje torsdag i Domkyrkans församlingshus.

Frivillig avgift.

Om Karlstads domkyrka

Karlstads domkyrka är stiftskyrka och i Karlstads centrum. Det är en vitputsad stenkyrka och stor och ljus inuti. Domkyrkan är öppen varje dag så du är alltid välkommen in.

Karlstads domkyrkoförsamling

I domkyrkoförsamlingen finns Karlstads domkyrka och Vikenkyrkan. Varmt välkommen till gudstjänster, konserter, mötesplatser och gemenskap för alla åldrar!

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.