Sommar i Karlstads pastorat 2023

Välkommen till kyrkorna i sommar. Fika, klättra i torn, gå på utställning, lek med barn och mycket mer. Många sommarkvällar fylls av toner, ord och musik av många sorter. Välkommen!

Sommarkvällar i kyrkorna 2023

Kom och njut av sommarkvällarna i Karlstads pastorat! Det bjuds på allt från opera och orgel till visor och blåsmusik. Varmt välkommen!

En kladdkaka toppad med florsocker och jordgubbar.

Sommarcafé i Väse-Fågelvik

Träffas och fika hos oss i sommar. Vi har café i Skattkärr och i Väse med kaffe, saft och hembakat!

En nygräddad våffla tas upp ur våffeljärnet.

Sommar-och våffelcafé vid Alsters kyrka

Fikapaus? Välkommen till församlingshemmet vid Alsters kyrka sommaren 2022. Öppet 11.00-16.00, 27 juni-13 juli Stängt lördagar och söndagar.

Glasscafé Kronoparkskyrkan

Varje torsdag kl. 15.00-19.00 kan du avnjuta vår specialkomponerade glassmeny. Där finns något för varje smaklök. Start 6 juli 2023. Avslut 31 augusti. Kom och njut av våra himmelskt goda glassar som i år firar tio år! Klicka här för att se menyn.

Guidningar vid Metakapellet 2024

Upplev det vackra Metakapellet och följ med på kyrkogårdsvandring på Västra och Östra kyrkogården. Välkommen!

Nyfiken på...

Välkommen att upptäcka Karlstads domkyrka genom årets högtider och skeenden! Kyrkopedagog Sandra Albertus leder oss på vandringar bland symboliken och berättelserna i och kring Domkyrkan.

Kyrknytt

Kyrknytt är en tidning om livsfrågor och kristen tro från Svenska kyrkan, Karlstads pastorat. Här kan du läsa artiklar från Kyrknytt digitalt.

Webb-TV: Se gudstjänst LIVE i Karlstads domkyrka

Klicka här för att se gudstjänsten från Karlstads domkyrka varje söndag 11.00. Den sänds live här på hemsidan. Glimt tv där gudstjänsterna tidigare har sänts har tyvärr avslutat sina sändningar i kabeltvnätet. Nu kan du endast se gudstjänsten här på hemsidan.