Foto: Linda Mickelsen/Ikon

Öppen och tillgänglig kyrka i coronatider

Nyhet Publicerad

Svenska kyrkan, Karlstads pastorat fortsätter att vara tillgänglig och öppen för människor även om vissa delar av samhället stänger ner. Verksamheten sker dock på lite andra sätt. Gudstjänsterna pågår ungefär som vanligt. Och här kan du läsa om den verksamhet som sätts in med anledning av den annorlunda situationen just nu. Daglig förbön i Domkyrkan, grillad korv, hjälp att tända ljus på gravar, möjlighet till samtal och ljuständning med mera!

Västerstrandskyrkans öppettider juni-augusti

Under sommaren är kyrkan öppen en dag i veckan samt i samband med gudstjänster.

Hjälp med att tända gravljus eller smycka graven

Skulle du vilja ha hjälp med att tända ljus på kyrkogården till allhelgona? Eller med att få en ljung eller krans på en särskild grav? Kyrkogårdens personal hjälper dig med det.

Håll kontakten med varandra

Nu är tid att visa omtanke. Slå en signal till den som sitter ensam och isolerad. Ett telefonsamtal kan betyda mycket.