Nyfiken på...

Nyhet Publicerad Ändrad

Välkommen att upptäcka Karlstads domkyrka genom årets högtider och skeenden! Kyrkopedagog Sandra Albertus leder oss på vandringar bland symboliken och berättelserna i och kring Domkyrkan.

Våren 2024

Torsdag 18 januari kl. 16 Fading stories?
En vandringsutställning kring överlevare från andra världskriget är på besök och vi tar del av ett par berättelser. Vad mer finns att se i och kring Domkyrkan kopplat till den tiden?

Måndag 26 februari kl.11 Vinklar och vrår? OBS tiden!
Följ med på en visning av kyrkorummet och några av Domkyrkans mer okända rum. OBS! Föranmälan: sandra.albertus@svenskakyrkan.se, 054-141960.

Torsdag 28 mars kl. 16 Påsken?
Vad hände egentligen under påskveckan? Vi upptäcker påsken med hjälp av kyrkorummet.

Torsdag 4 april kl. 16 Domkyrkans utemiljö?
En vandring i Domkyrkans historia och de stenar och konstverk som finns runt omkring den.

Torsdag 18 april kl. 16 Textilier och liturgiska färger?
Följ med till Domkyrkans skrudkammare. OBS! Föranmälan: sandra.albertus@svenskakyrkan.se, 054-141960.

Torsdag 2 maj kl. 16 Metaller?
I Domkyrkan finns vackra metaller från olika tider. OBS! Föranmälan: sandra.albertus@svenskakyrkan.se, 054-141960.

Torsdag 30 maj kl.16 Konsten i Församlingshuset?
I Domkyrkan församlingshus finns spännande målningar. Följ med på en rundvandring.

Välkommen till Domkyrkan!

Kontakt: Sandra Albertus 054-141960, sandra.albertus@svenskakyrkan.se