Hitta det som händer i kyrkorna

Nyhet Publicerad Ändrad

Du vet väl om att du helt gratis kan prenumerera på vårt månadsblad? Månadsbladet har ersatt tidningarnas predikoturer och här hittar du allt som händer i Karlstads pastorat. Du kan också kika här på hemsidans kalender och i kyrkans egen app, Kyrkguiden.

Från predikoturer till månadsblad, hemsida och app

Månadsbladet har ersatt tidningarnas predikoturer på torsdagar (kyrkans kortfattade gudstjänstannons). Vi gör så här eftersom vi vill göra det lätt för fler att få regelbunden skriftlig information om kyrkan. Det är idag många som inte har dagstidning och som därför inte läser kyrkans annonser där.

I en enkätundersökning som gjordes 2015 kunde vi se att det bara är några få procent som letar information om kyrkan i predikoturerna. Med det kostnadsfria månadsbladet hoppas vi kunna erbjuda fler personer information på ett för dem smidigt sätt.

kalender på papper, i datorn och i telefonen

Månadsbladet kommer i början av varje månad och du kan få det antingen på papper eller på e-post. Det är gratis och du beställer det genom att kontakta expeditionen på 054-14 14 00 eller karlstads.pastorat@svenskakyrkan.se

Här på hemsidan hittar du vår kalender med alla händelser som är inbokade. Konserter, soppluncher, gudstjänster, föredrag och allt annat som händer.

Visste du att kyrkan har en alldeles egen app? Kyrkguiden! I den hittar du självklart vår kalender och kan på kartan se vilka kyrkor som ligger närmast. Du kan få vägbeskrivning dit och spara dina favoriter.

Kyrkans egen app - Kyrkguiden

Kyrkguiden är vår app där du alltid kan se aktuellt kalendarium. I kyrkguiden kan du spara dina favoritkyrkor och hålla koll på vad som händer i just dem.

Hitta allt som händer i kyrkans kalender

Leta bland konserter, gudstjänster och massor av andra arrangemang i alla våra kyrkor.