Foto: Marie Lundström

Festligt när Norrstrandskyrkan fyllde 60 år

Nyhet Publicerad

Söndagen den 10 november fanns många anledningar att fira i Norrstrandskyrkan. Bland annat på grund av invigning av nya klockstapeln och en ny mässhake samt såklart: 60-årsdag!

Firandet startade med högmässa kl 11. Under gudstjänsten var det invigning av nya klockstapeln, ny mässhake, stola och kalkkläde. Församlingen fick också lyssna till Norrstrands kyrkokör och sjunga med i bland annat några psalmer som sjöngs när kyrkan invigdes för 60 år sedan. Efter gudstjänsten serverades en god lunch och så talade Margareta Brandby Cöster om Norrstrandskyrkans historia. Det visades också film från Norrstrandskyrkans uppbyggnad. På kvällen kunde man njuta av brassmusik i en konsert med Vänerkvintetten.