Nyeds kyrkokör, Molkom

Onsdagar kl. 18.30-20.00 i Nyeds församlingshem, Molkom. Fyrstämmig blandad kör. Vi framför Vivaldis "Gloria" med mässa i Nyeds kyrka sön 5 maj kl. 18.00 tillsammans med musiker. Välkommen!

Nyeds kyrkokör är en fyrstämmig blandad kör som sjunger blandade genrer i 3-4 stämmig sång. Du ska kunna hålla ton och följa en melodi.
Vår repertoar är blandad, alltifrån klassiska sånger till visor och moderna poplåtar.

Varje år genomför vi en vår- och en julkonsert. Vi sjunger vid de stora kyrkliga högtiderna och några gånger däremellan, både i kyrkan och vid exempelvis arrangemang vid hembygdsgården.

Vi ser gärna att vi blir fler körsångare!
Välkommen till Nyeds kyrkokör.

Kontakt, frågor: Anna Rydberg, 070-541 38 78 eller anna.rydberg2@svenskakyrkan.se

Om Nyeds kyrka

Nyeds kyrka ligger alldeles intill Molkoms tätort invid Molkomsjön. Det är en röd korskyrka i trä och vacker interiör från 1700-talet. Församlingshemmet ligger på andra sidan stora vägen, lite närmre centrum.

Alster-Nyedsbygdens församling

Församlingen med både landsbygd och tätort som innefattar de vackra kyrkorna i Älvsbacka, Alster och Nyed med församlingshem. Alla är välkomna.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.