Möten och musik i vardagen

Det är i mötet det händer. Oavsett om det sker på en gudstjänst, på en körövning eller över en tallrik soppa.

Gudstjänst och andakt

I Norrstrands kyrka firas gudstjänst, högmässa eller mässa på söndagar 11.00.

En låda tepåsar står bredvid några muggar med Svenska kyrkans emblem.

Café Titt-in, Norrstrandskyrkan

Välkommen att komma förbi och ta en fika och läs dagens tidning! Varje onsdag och torsdag kl. 11.00-14.00. Ta gärna med ditt handarbete.

Lunchmusik och soppa i Norrstrandskyrkan

Tisdagar kl. 12.00. Börjar med ett musikprogram i kyrkan, därefter äter vi soppa tillsammans i Mariasalen.

Morgonmässa med frukost, Norrstrandskyrkan

Sommaruppehåll. Start 6 september. OBS: Ny tid: kl. 9.00. Fira mässa tillsammans med oss onsdagar kl 9:00. Efter mässan bjuds det på frukost i Mariasalen. Varmt välkommen

Regnbågsmässa

Nattvardsgudstjänst för alla HBTQ-vänliga personer. Söndagar 18.30 Norrstrandskyrkan. Datum våren 2024: 11/2, 10/3, 21/4, 12/5. Välkommen!

Skattkistan - kläder som är bra för miljö och plånbok

Skattkistan är öppen tisdagar 11:00-14:00 och 17:00-19.00. Välkommen.

Seniormotetten, Norrstrandskyrkan

Måndagar jämna veckor 10.00-12.30. Start 4 september. Norrstrandskyrkan.

Norrtoner, Norrstrandskyrkan

Onsdagar 17.00-18.30, alla-kan-sjunga-kör. Norrstrandskyrkan.

Norrstrands kyrka och klocktorn i solsken.

Om Norrstrandskyrkan

Nära E18 på Norrstrand ligger kyrkan som är ett av Karlstads landmärken. Den har ett vackert kyrkorum och två församlingssalar i anslutning till kyrkorummet.

Kors av glas i Kronoparkskyrkan.

Norrstrands församling

Välkommen till den östra delen av Karlstads tätort. Fyra kyrkor och många engagerade människor.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.