Kronokören, Kronoparkskyrkan

Gillar du att sjunga? Kom med i Kronokören! Torsdagar 18.30-20.00 i Kronoparkskyrkan. Start 18 januari. Välkommen!

I Kronokören är repertoaren blandad av gospel, pop, visa, klassiskt, psalmer, med mera!
Alltifrån välkända klassiker till nyare utmaningar. Kronokören är vuxenkör i olika åldrar. Från 18 och uppåt. Sångerna vi sjunger är oftast trestämmiga. (SAB)

Ibland gör vi samarbeten med andra körer och musiker i olika projekt.
Bland annat inför jul. Kronokören är viktig för församlingens gudstjänstliv och konsertverksamhet.

Vi vill alltid bli fler! Så hör av dej om du är intresserad av att sjunga i Kronokören!

Vi söker just nu framför allt fler sångare till vår herrstämma! Du behöver inte ha tidigare vana av körsång, men gilla att sjunga.

Vill du vara med?
Mejla din anmälan till körledare Erika Olsson Hallberg. Ange namn och mobilnummer och eventuell tidigare körvana.
erika.olssonhallberg@svenskakyrkan.se

Om Kronoparkskyrkan

Mitt på Kronoparken ligger kyrkan som sjuder av liv hela veckan. En lättillgänglig kyrka med både församlingssal och café med en mysig atmosfär.

Kors av glas i Kronoparkskyrkan.

Norrstrands församling

Välkommen till den östra delen av Karlstads tätort. Fyra kyrkor och många engagerade människor.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.