Foto: Magnus Aronson /IKON

Barnrytmik i Vikenkyrkan

På grund av de nya restriktionerna måste vi tyvärr ställa in barnrytmiken. Håll utkik på hemsidan och Facebook framöver för aktuell information. Var rädda om varandra!

Har du frågor kontakta: ewa.stromnerrudander@svenskakyrkan.se: 054-14 14 07.

Kom och sjung och ramsa med ditt barn!

”Ro, ro barnet. Katten hänger i garnet.” Vi sjunger och gungar med baby och syskon (från två månader). Kanske en lugn stund och en glad sång…

Start i kyrksalen kl. 14 – 14.30 Efteråt fika, med mys och lek.

Barnsalar öppna mellan kl. 13.30 – 16.

Varmt välkomna!

Om Vikenkyrkan

Alldeles i Mariebergsviken ligger Vikenkyrkan. En modern träkyrka med ett kvadratiskt hemtrevligt kyrkorum.

Karlstads domkyrkoförsamling

I domkyrkoförsamlingen finns Karlstads domkyrka och Vikenkyrkan. Varmt välkommen till gudstjänster, konserter, mötesplatser och gemenskap för alla åldrar!

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.