Foto: Louise Albrecht

11. Veckokonfa: Väse/Skattkärr

Magen och kinderna värker fortfarande lite efter allt skratt när ni går in till fikat efter ett galet lekpass. Mumsande på hembakta bullar har ni pratat om riktigt djupa frågor - frågor du nästan aldrig pratat med någon om förut. Vissa av de härliga människorna du har omkring dig har du känt länge. Andra har du just lärt känna men det känns som ni känt varandra hela livet.

Kom till Skattkärr och Väse och gå på Konfa! Tillsammans skapar vi upplevelser, diskuterar, äter tillsammans, leker lekar och bygger en konfagrupp med gemenskap och omtanke om varandra.

Vi kommer att ha en massa olika typer av konfapass, prata, lyssna, se på film, tänka, umgås och fika. Vi pratar om ditt liv, om relationen till Gud och om relationen till varandra. Vem är jag i världen och vad kan det innebära att vara kristen? Du som konfirmand är med och styr innehållet tillsammans med ledarna och konfakompisarna och det är inte färdigt förrän den dagen vi säger hejdå i maj.

Vi kommer också åka på läger. Vi åker iväg och övernattar en helg under höstterminen och en övernattar i en av våra kyrkor på våren. Det är en upplevelse du inte får missa med massa kul, skratt och allvar, lek, god mat och äventyr.

Konfaåret

Vi träffas en vardagskväll varannan vecka mellan 16:00-18:00.
De flesta gånger ses vi på Mariagården i Skattkärr men vi kommer också att vara i Väse sockenstuga och i våra kyrkor.

Läger
Vi åker på en lägerhelg oktober sedan ett lägerdygn i slutet på april

Vi startar i slutet av september och konfirmationen blir en lördag i maj månad.

Har du frågor om konfagruppen?

Ring gärna konfasamordnare
hanna.wessmark@svenskakyrkan.se 054-141942, 076-8404609
eller katarina.bergdahl@svenskakyrkan.se 054-141931, 076-8404603
så svarar de eller tar reda på allt ni behöver veta.

#konfakarlstad 23/24

Ett år med konfa! Nya insikter. Nya kompisar. Nya åsikter och upplevelser. Vi pratar om livet och utmaningarna, kärleken och engagemanget, Gud, dig själv och världen. Häng med på ett härligt konfaår!

Anmäl dig till en konfagrupp som låter rolig!

Är du född 2009? Då är det dags för dig att välja ditt konfaalternativ! Oavsett vilken grupp du väljer kommer det att bli ett äventyr!

Du är värdefull, älskad och aldrig ensam

Vi vill att du som konfirmand får med dig dessa tre viktiga påståenden under konfirmandtiden och framåt i livet.

Värt att veta om konfa!

Läger, fika, teman, kåpor, grupper, gudstjänst, tro, ledare... Här finns det som är värt att veta om konfa.

Varför ska jag vara med i en konfagrupp?

Vi frågade tidigare konfirmander, unga ledare och ledare: Varför ska man vara med i konfa egentligen? Här är hela listan över deras svar.