Vägen - en vandring för sökare

Vi är alla på väg genom livet. Vi utvecklas, vi upplever och vi undrar. Vi är varandras medvandrare och i kyrkan finns rum att dela liv och erfarenheter, ställa frågor och reflektera. Samtalsgruppen Vägen - en vandring för sökare vänder sig till vuxna som vill samtala om livet och tron tillsammans med andra.

Vägen utgår från dina frågor och erfarenheter, inte från färdiga svar, och passar dig som är nyfiken eller söker en tro, såväl som dig som är tveksam och dig som vill fördjupa en tro som finns.

Vägen är en mindre grupp som träffas regelbundet oktober till maj och deltar i ett par av församlingens gudstjänster. Samtalsmodellen kallas också Katekumenatet och har rötter i den tidiga kyrkan, se mer på https://katekumenatet.se

Vägen kan, om så är aktuellt, leda till dop eller konfirmation, men det är inget du som deltagare förbinder dig till. Med i gruppen kan finnas Följeslagare, dvs volontärer som redan vandrat trons väg ett tag. Du som tidigare varit katekumen är välkommen att anmäla intresse att vara Följeslagare!

Söker du ett sammanhang där du som vuxen kan samtala och reflektera kring livsfrågor och tro? Då kan Vägen - en vandring för sökare vara något för dig!

För mer information och intresseanmälan, kontakta Annika Melkersson.