klicka här
Foto: Gustaf Hellsing IKON

Kyrkomusiker

Heltid

Karlskoga församling är ett pastorat i Karlstads stift med en rik och varierad verksamhet. Detta gäller såväl våra gudstjänster som övrig församlingsverksamhet. Då en av våra kantorer sökt sig vidare med andra arbetsuppgifter, söker vi nu en ny medarbetare.

Du som söker skall ha en kantorsexamen eller motsvarande. Du kommer att ingå i ett härligt arbetslag och dina arbetsuppgifter kommer att utgöras av tjänstgöring i gudstjänster, mässor, förrättningar samt ansvar och utveckling av vår körverksamhet.

Även viss tjänstgöring i finskspråkiga gudstjänster kommer att ingå i dina arbetsuppgifter, det finns dock inget krav på kunskaper i det finska språket eftersom den verksamheten är en del av Svenska kyrkans ordning.

Hoppas att du finner denna tjänst spännande och intressant och vi ser fram emot din ansökan.

Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner: