Julinsamlingen

Bryt en tradition, 27 november till 6 januari

Foto: Deborah Rossouw /Ikon

Alla människor har rätt till ett värdigt liv. Därför kämpar Act Svenska kyrkan mot fattigdom, förtryck och orättvisor. Tillsammans med tusentals engagerade, lokala kyrkor och gräsrotsrörelser för vi en kamp för liv.

Julinsamlingen 2022 har temat Bryt en tradition!
Tillsammans kan vi stoppa tvångsäktenskap, könsstympning och våld mot flickor.

Bryt en tradition
Vi lever alla under samma himmel och har samma rättigheter. Men beroende på var vi föds, eller vilket kön vi har, ser verkligheten olika ut.

Var tredje flicka utsätts för våld under sitt liv – bara för att hon är flicka. Varje dag gifts fler än 30 000 flickor bort och fler än 10 000 könsstympas.

Könsrelaterat våld är ett strukturellt problem vars orsaker är mångbottnade, men djupt rotade åsikter och normer kring kvinnors och flickors roll i samhället är ett av grundproblemen.

Tillsammans kan vi bryta skadliga traditioner som tvångsäktenskap, könsstympning och våld mot flickor.

Swicha din gåva och märk den med "Gåva julinsamlingen" på swichnummer  "900 1223"

Act senska kyrkan