Foto: Anna Braw

Barn och unga

Välkommen till grupper för barn, tonåringar och ungdomar!

Rytmikgrupp

Välkommen att sjunga tillsammans med ditt barn! I Johanneskyrkan har vi en fast rytmikgrupp som påbörjas varje termin. Genom att det är samma barn och föräldrar som träffas varje vecka så skapar det en samhörighet i gruppen och det blir många samtal mellan föräldrarna. Efter sången fikar vi tillsammans. Kostnaden för rytmik och fika är 150:-/termin. Eftersom det är begränsat antal i gruppen så är det föranmälan.

Vi träffas cirka 12 ggr/termin.

Gruppen är för barn från 0 månader-cirka 18 månader, gruppen träffas torsdagar 10:00-11:30.

För frågor och anmälan till Rytmiken, kontakta pedagog Felicia Dufva: felicia.dufva@svenskakyrkan.se eller 0480- 42 14 68

Mini (barn 4-5 år) torsdagar 17:00-18:00

I Mini träffas barnen för att upptäcka kyrkan, sjunga, pyssla, lyssna på berättelser ur barnens bibel och leka. 2-3 söndagar under terminen medverkar barnen i söndagens Mässa för Små och Stora med sin sång. Föranmälan till gruppen.

Midi (barn 6-7 år) tisdagar 16:30-18:00

I Midi börjar varje träff med att barnen sjunger med vår kantor. Därefter har vi veckans tema som börjar med prat tillsammans med barnen och som därefter leder vidare till pyssel, aktiviteter eller lekar. För dem som vill blir det myskväll och övernattning som avslutning varje termin. Föranmälan till gruppen. Barnen medverkar i Mässa för Små och Stora några gånger per termin.

Mixi (barn 8-9 år) tisdagar 14:00-16.00

I Mixi kommer barnen direkt efter skolan och börjar med att äta mellanmål. Det är diskussioner, pyssel, aktiviteter och Mixi avslutas med körsång. För dem som önskar är det en gång per termin övernattning eller andra kvällsaktiviteter. Föranmälan till gruppen. Barnen medverkar i Mässa för Små och Stora några gånger per termin med körsång, förbön och genom att bära ljus.

Ansvarig för arbetet med barn 0-9 år är Karin Nylander, tag gärna kontakt vid frågor: 0480-42 14 77 eller karin.nylander@svenskakyrkan.se.

AFTER SCHOOL 15.00-16.45

Till After school kommer barnen direkt efter skolan och vi börjar med att äta mellanmål. Därefter samlas vi en stund i kyrkan där vi sjunger och pratar om dagens tema. Vi pysslar, bakar ibland och diskuterar smått som stort. Barnen medverkar i Mässa för små och stora några gånger per termin med sång, förbön och att bära ljus och kors.

MAXAD 17:00-19:00

Gruppen Maxad är för de i skolans årskurs 6-7. Vi träffas en gång i månaden för samtal, bibelprat, aktiviteter och fika.

För frågor och anmälan till After school eller Maxad, kontakta pedagog Malin Burmeister: malin.burmeister@svenskakyrkan.se eller 0480- 42 14 35

Felicia, Malin och Karin

Felicia Dufva