Foto: Joachim Grusell

Sommar i S:ta Birgitta kyrka

Välkommen att besöka Birgitta i sommar

Foto: Isabell Karlsson

Hos oss i S:ta Birgitta i sommar händer det mycket, välkomna att besöka oss! Här nedan ser ni ett sommarupplägg med öppettider och aktiviteter:

Birgittakyrkan har öppet vardagar 8.50- 15.30 (Minst)

Söndagar kl 10.30-12.30 mässa, barnkyrka och servering

Tisdagar kl 18-21 grillkväll

Onsdagar kl 12-15 mässa, servering, bibel&bön

Torsdagar kl 12-16 middagsbön och Kafé Birgitta med diverse aktiviteter

Sommarkonserter

5 juni 18.00
26 juni 18.00
3 juli 18.00
24 juli 18.00

7 augusti 18.00

Aktiviteter för barn och familj

Kyrkmöss visar kyrkan, är en folder där man med hjälp av gömda möss får en beskrivning av kyrkan. Kyrkmössen finns inläst på YouTube. QR-kod finns i kyrkan. Länk finns på vår hemsida!

Symboljakt – som gömma nyckel.
Leta reda på var bilderna i foldern är fotade och placera in dem på en karta över kyrkan eller kombinera rätt siffra med rätt ord: Dopfunt, ljusträd, ambo, änglaspel och piscina… Vad står var i kyrkorummet och vad används de till?
Eller varför inte både ock? Gör det tillsammans eller som en tävling!

I barnhörnan i kyrkan finns böcker och leksaker och kritor. Här får barnen gärna leka.
Mariarummet i anslutning till församlingssalen och vår stora park är också givetvis också öppna för lek eller vila. Alla är välkomna så länge man lämnar rummen på det sätt det såg ut när man kom.

Hela kyrkan är öppen för besök, enskild andakt och ljuständning.

Barn & familj i Birgittakyrkan

Barnen hör hemma i kyrkan oavsett om de är bebisar, småbarn, skolbarn eller tonåringar. Välkommen till oss!