Foto: Anna Braw

Vi håller kontakten

Nyhet Publicerad

I höst har alla Svenska kyrkan-medlemmar i pastoratet födda 1950 och tidigare fått ett minimagasin med posten två gånger. Du kan också läsa det här!

Första uppslaget i oktobernumret av Vi håller kontakten. Foto: Anna Braw

När hösten började var det fortfarande så att alla över 70 räknades som en av de riskgrupper som skulle hålla sig borta från allmänna sammankomster, blan annat gudstjänster.

Då bestämde vi i Kalmar pastorat oss för att göra två minimagasin just för den gruppen, ett i oktober och ett i november.

Sedan togs restriktionerna bort – och nu kom nya som innebär att alla ska undvika fysiska träffar.

Magasinen har skickats ut med posten till alla som bor i Kalmar pastorat, är medlemmar i Svenska kyrkan och är födda 1950 eller tidigare.

Men oavsett vem du är får du förstås gärna ta del av dem!

Vi postar gärna magasinet till dig om du skickar ett e-postmeddelande med din adress, och du kan också läsa dem på din skärm.

Här har du oktobernumret (länken tar dig till Issuu, en webbplats där man kan läsa många tidningar), och här har du novembernumret.

Oktobernumret innehåller bland annat en intervju med Esbjörn Hagberg om hur man kan stötta sina vänner i samtal, ett reportage om odlingsgruppen i Två Systrars församling och en intervju med Lena Prag som ringer till många isolerade vänner varje vecka.

Novembernumret innehåller bland annat en intervju med diakonerna Annika Johansson och Marianne Slattegård om hälsa, en intervju med Sven-Roland Holmér och hans dotter Elisabeth Nordborg om hur man kan vara med i gudstjänster digitalt och en betraktelse av Sara Nylén som är sjukhuspräst vid Länssjukhuset Kalmar.

Välkommen att bläddra och läsa!