Foto: Anna Braw

Påskbad för Act Svenska kyrkan

Nyhet Publicerad Ändrad

För varje tusental kronor som kommer in till fasteinsamlingen i Kalmar S:t Johannes församling kommer någon att påskbada i havet. Det är ett löfte!

Vad ska vi göra för att samla in pengar till Act Svenska kyrkans fasteinsamling i år när vi inte kan samlas själva?

Det kommer att hända lite olika saker -- och en av dem är att varje tusental kronor som kommer in till insamlingen här i Kalmar S:t Johannes församling resulterar i att någon här hoppar i havet och tar ett påskbad när insamlingen är avslutad.

Här på bilden övar Annika Johansson, Karin Nylander och Sonja Andersson en smällkall dag i början av februari.

Vår QR-kod för gåvor till fasteinsamlingen.

Swisha din gåva och tipsa dina vänner om att också göra det, så att riktigt många blir tvungna att bada!

Malin är också redo att bada i Kalmarsund.

Det här gör vi naturligtvis också för att få tillfälle att berätta om fasteinsamlingen och om Act Svenska kyrkans arbete för så många som möjligt. Behoven i världen har ju inte minskat sedan pandemin bröt ut. Tvärtom. Och Act Svenska kyrkans partnerorganisationer arbetar för fullt i en rad länder. Hjälp oss gärna att sprida informationen!

Två majskolvar mot blå himmel

Livräddare i fält

Mat är en mänsklig rättighet, ändå går miljoner människor på jorden hungriga. Det är en fråga om fördelning – vi delar inte lika på resurserna.

Folk är ute på gatan och demonstrerar.

Förändring genom påverkan

Act Svenska kyrkan arbetar med att påverka makthavare. Det ger oss möjlighet att komma åt grundorsakerna till fattigdom och förtryck, stärka de mänskliga rättigheterna och bidra till hållbar utveckling.