Växa i tro

Vuxenkonfirmation i Kalmar domkyrka, från 16 år.

Vad innebär det att Gud blev människa? Vad är bön? Varför är triangeln en symbol för Gud? Vem skrev bibeln?

Dessa frågor och många fler kommer vi att samtala om i Kalmar Domkyrka under våren 2023. Då har du möjlighet att vara med i en konfirmationsgrupp som är öppen för alla som INTE haft möjlighet att konfirmera sig än. Vilket innebär att du kan vara 16 år eller äldre.

Förutom att vi fördjupar oss i kristen tro, kommer vi även ägna tid åt att fundera på vad det innebär att vara människa. Och där kommer dina livserfarenheter vara värdefulla.

Gruppen samlas sju gånger under våren i Kalmar domkyrka på söndagar mellan kl 15:00-17:00. Vår första samling är den 22 januari 2023. Därefter ses vi 5/2, 5/3, 19/3, 2/4, 30/4 och 14 /5.

Avslutning sker i samband med en konfirmationsgudstjänst onsdagen den 7 juni.

Naturligtvis kommer vi att åka på ett ”konfirmationsläger”. Resan går till Vadstena över Kristi himmelsfärdshelgen 18-20 maj.

Om du vill hänga på denna grupp, kommer du att få en bibel och psalmbok. Naturligtvis är allt kostnadsfritt, även lägret i Vadstena!

Sista anmälningsdag är den 20 januari.

Vid frågor, kontakta Niklas Holmsten