Foto: Andreas Karlsson

Dop

Välkommen att boka dopgudstjänst i Kalmar domkyrka

Om Ni vill ha dop i Domkyrkan så är det på lördagar kl.10.00 och 11.00 samt dopgudstjänst i högmässan på söndagar som erbjuds. Då kan det vara flera barn som döps samtidigt. En fin liten dopgudstjänst då vi tillsammans i glädje lyfter upp dessa barn som döpts.

På söndagar sker det i samband med högmässan kl 11.00.
När predikan börjar går barnen till sin egen samling som kallas ”söndagsskolan” där de får lära sig på sitt sätt om söndagens ämne.

Om Ni vill låna dopklänning så tillhandahåller kyrkan det.

Om Nicodemussalen är ledig går den att bokas till dopkaffe och det är ingen kostnad.  Däremot så är det svårt att hyra den på söndagar i samband med högmässan på grund av församlingens kyrkkaffe. Nicodemussalen rymmer 60-65 personer totalt och det finns porslin till det antalet.

Dopsamtal
Dopsamtal har ni med den präst som skall döpa ert barn och då går ni igenom mera praktiska frågor kring dopet bl.a.

Dop av vuxna
Om man vill döpas som vuxen och inte tidigare är döpt så finns det inget hinder.

Önskar ni boka dop kontaktar ni Keith Karlsson.

Läs mer om dop i Kalmar

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop

Välkommen till dopet, till kyrkan och Guds familj! Här hittar du information om dop i våra kyrkor i Kalmar.

Keith Karlsson

Svenska kyrkan i Kalmar

Kyrkobokföring och expedition

Mer om Keith Karlsson

Keith arbetar med bokning av dop i Slottskyrkan och med ekonomifrågor.