Foto: Anna Braw

Domkapitlet De lomhörde

Vi strävar efter förkovran, bildning och att ta del av andras och varandras erfarenheter och kunskaper. Vi vill också odla humor och värme! Välkommen till vårterminens träffar!

Domkapitlet De Lomhörde

Domkapitlet De lomhörde är ett sällskap herrar som har träffats en eller två gånger i månaden under terminerna för att vi ska få möjlighet till gemenskap, delta i mässan, lyssna på föredrag eller gå på studiebesök och äta lunch tillsammans (som regel ärtsoppa). Vi strävar efter förkovran, bildning och att ta del av andras och varandras erfarenheter och kunskaper. Vi vill också odla humor och värme.

Varje torsdag som när vi ses inleder vi med mässa i domkyrkan klockan 12, och därefter går vi "Hörselgången" över till vår kapitelsal i Nicodemusgården där det finns ärtsoppa och där vi lyssnar till dagens föredrag. Samlingen är slut senast klockan 14.

Vårterminens träffar

22 FEBRUARI - BILDER OCH TANKAR OM LIVET

Med Maria Wiell och Staffan Arvegård

14 MARS - TJUVEN PETER DANIELSSON ÄVEN KALLAD KÖLMANNAPELLEN

Med Peter Danielsson

18 APRIL - VAR RÄDD OM DIN KROPP

Med Janne från Malkars

23 MAJ – BUSSRESA TILL BERGKVARA SJÖFARTSMUSEUM.

Där Christer Harrysson möter upp och guidar. Vi äter lunch på ditvägen. Mer info kommer snart.

Vi har varit ett sällskap på ungefär 100 herrar.

Ingen föranmälan, välkomna!

Kontaktperson Roland Persson 0768 14 28 57

Du som vill tala med någon präst eller diakon i Kalmar domkyrkoförsamling är alltid välkommen att höra av dig. Ring 0480-123 00, så får du tala med någon som är i tjänst den dagen.