Åtta körsångare står och sjunger på coronasäkert avstånd från varandra i Umeå stads kyrka.
Foto: Matilda Audas Björkholm, Ikon

Inspelade konserter i juletid

Välkommen att ta del av konserter med advents- och julpsalmer, sånger och körstycken – från soffan där hemma. I kalendern längst ned finns fler digitala evenemang som församlingar runt om i Sverige anordnar.

Konserterna framförs i olika kyrkor i Sverige – från Nederluleå i norr till Lund i söder. De spelades in under advent och jul 2020, när vi inte kunde mötas i våra kyrkor.

Överst hittar du adventskonserter, därefter Luciakonserter, julkonserter och till sist en trettonhelgskonsert

Välkommen att lyssna – och tipsa dina vänner och släktingar om att göra samma sak!

Fler konserter

Vill du se om din församling ordnar ytterligare digitala konserter? Titta i kalendern.

En adventsstjärna lyser i ett fönster.

Advent

Adventstiden är en glad tid när vi väntar på att fira att Jesus föddes. Ordet advent betyder ankomst – vi väntar på någon som ska komma. Läs mer om advent och vad bibeltexterna i kyrkan handlar om under adventstiden.

Mittgången i en fullsatt kyrka. Längst fram står en kyrkokör i julkläder mellan två julgranar och sjunger.

Välkommen i jul

I en orolig tid får vi fira julens mirakel tillsammans. Kyrkan är öppen och du är välkommen, precis som du är.