Foto: Tatiana Syrikova/PEXELS

Livingroom - vardagsrum för unga vuxna och studenter

Hej student! Behöver du mer pluggutrymme? Vill du umgås och samtala om livet? Välkommen till Gräshagskyrkans vardagsrum! Slå dig ner, plugga, fika och prata med oss om livet och Gud. Vi avslutar dagen med gudstjänst med mässa. Notera i din kalender: onsdagar i Gräshagskyrkan. Läs mer här!

Vi vill att Gräshagskyrkan ska vara en plats att känna sig hemma, en plats att vara, umgås, studera, samtala, utvecklas och växa i tro och liv. Vi vill att du som ung vuxen i Jönköping ska uppleva Gräshagskyrkan som ditt andliga hem.

Livingroom - vardagsrum för unga studenter

Varje onsdag är vårt vardagsrum - eller livingroom som vi gärna säger eftersom vi har många internationella studenter i vår stad - öppet för dig som är ung och student. Här kan du plugga, fika, umgås och prata med oss om livet och Gud.

Gudstjänst med mässa

Varannan onsdag firar vi gudstjänst med mässa klockan 18.30, tillsammans med Chaplaincy på Jönköping University. Varje gudstjänst utgår från ett tema. Varannan gång firas gudstjänsten på svenska, varannan på engelska. Aktuella datum hittar du i kalendern nedan.

Välkommen till Gräshagskyrkan, Lovisagatan 10 (Se mer om kyrkan nedan).

Gräshagskyrkan

Här möts människor i alla åldrar både vardag och helg. I Gräshagskyrkan finns flera körer, öppen förskola, dagledigträffar och ett regelbundet gudstjänstliv. Det vackra kyrkorummet står ofta öppet om du vill smita in för att tända ett ljus eller sitta en stund i stillhet. Gräshagskyrkan ligger utmed Franciskusleden och är en rastplats för pilgrimen. I kyrksalen finns en Birgittaikon som ger samhörighet med historiens pilgrimer.